Motion , men med en blidere start

motion
reklame

Motion er godt, motion er sundt, vi burde alle dyrke mere motion

Ja, vi ved det alle sammen. Og vores samvittighed synes garanteret også det er en god idé, lige indtil man så faktisk skal have taget sig sammen og rent faktisk komme ud at motionere. Så hvordan motiverer man sig selv og kombinerer aktivitet med noget lidt mere praktisk? Herunder finder du nemme tips til at få dig rørt lidt mere, uden at du går helt over gevind. Med disse metoder starter du lidt mere blidt ud, for så i det mindste at bibeholde det, hellere end at give op efter 1 uge.

Parkér bilen længst væk på parkeringspladsen

Normalt prøver man altid at parkere så tæt på indgangen som muligt, men prøv i stedet at parkere så langt væk fra indgangen som muligt. Dette gælder ikke kun på arbejdets parkeringsplads, men også når du skal handle ind i supermarkedet osv. De ekstra skridt hober sig langsomt op.

Anskaf dig en el-cykel

Skift din normale bus, metro eller biltur ud med en cykeltur ind på arbejdet. Hvis du ikke er helt klar til at hoppe på en almindelig cykel, så er en el-cykel måske til dig. De er efterhånden blevet rigtig flotte, stilrene og med chik design, så hvis du vil starte dit nye motionsprogram lidt blidere op, finder du mere information hos Centurion elcykler.

Klem lidt ekstra bevægelse ind i den normale hverdag

Vi skal alle handle ind. Så ud over at parkere længere væk fra indgangen, kan du også gå en runde rundt om indkøbscentret før du går ind og handler, eller foreslå din bedre halvdel, at du kommer ind når du har gået lidt. En anden måde at få sig bevæget lidt mere derhjemme er at skrue højt op for din yndlingsmusik. Du behøver ikke forstyrre naboerne, hvis du tager et headset på mens du svinger kosten eller støvsugeren. Dans mens du støver af, laver mad eller gør badeværelset rent. Det er sjovt, sjovt og giver helt sikkert lidt sved på panden og et smil på læberne. Hvis du kombinerer aktiviteter du normalt udfører dagligt med lidt styrketræning, er du også langt mere tilbøjelig til at fortsætte med det. Så næste gang du skal børste tænder kan du sagtens lave dybe knæbøjninger samtidig med. Eller når du vasker op, kan du løfte op og ned på tåspidserne. Det er det rene multitasking og samtidig godt for lægmusklerne.



Der er lukket for kommentarer.